Even voorstellen

Start een nieuw onderwerp met je nicknaam en vertel over jezelf
Plaats reactie
Tonyperony
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2021 19:11

Even voorstellen

Bericht door Tonyperony »

Hallo. Ik ben Tonny Janssen. (Tonyperony)
Inmiddels gepensioneerd en ben met mijn kleinzoon begonnen met geocaching. We vinden het beiden leuk en waarschijnlijk gaan zijn ouders er ook mee beginnen. Ik doe momenteel met mijn smartphone. De apps zijn: c:geo - groundspeak en GPS coördinates. In c;geo combineer ik mijn accounts: opencaching.nl - opencaching.de en geocaching.com

Op dit moment twijfel ik of ik op zoek ga naar een gebruikte Garmin, omdat ik denk dat die wat meer accuraat is dan een smartphone.
Inmiddels hebben we de eerste cache verstopt en die bleek meteen een afwijking te hebben van 800 meter. Met hulp van de moderator van OC heb ik de converter van Geocaching Toolbox gebruikt.
Nu zoveel mogelijk zoeken om wat meer ervaring op te doen.

Groetjes vanuit Drenthe.
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door harrieklomp »

Hallo Tonny,

Ook welkom bij Opencaching en ook bij dit forum. Tja, fora zijn tegenwoordig minder bekend dus het kan zijn dat je wat later een antwoord krijgt zoals nu.

Goed om te lezen dat je via c:geo verschillende caching sites weet samen te brengen. Dit bied een goede aanvulling op de veel te bekende GC.
Als je een Garmin aan wilt schaffen zou het handig zijn op ook eens GSAK te proberen. Tegenwoordig is dit programma gratis en ook heel goed te combineren van verschillende caching sites. Ook is het mogelijk om via de Opencaching website een GPX van alle caches te downloaden en dat in de Garmin te kopiëren. In tegenstelling tot GC is dit geheel gratis.

Ben ik toch enigszins benieuwd wie de moderator van OC zou zijn welke jou deze goede adviezen heeft gegeven ;) .

Groeten uit België,
Harrie Klomp
Afbeelding Afbeelding
Harko72
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2021 19:26

Re: Even voorstellen

Bericht door Harko72 »

Typing
De adviezen kwamen vanuit Stadskanaal. \:D/ Graag gedaan!
Maar een moderator ben ik niet 8-)

Groeten
Harnold
Veenlopertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2019 17:40

Re: Even voorstellen

Bericht door Veenlopertje »

Hallo Tonny

Een warm welkom uit ZO Drenthe.
Zelf kom ik er niet echt aan toe en pak af en toe een cache in het voorbij gaan tijdens andere bezigheden..

Vanwege het gebrek aan tijd gebruik ik zelf C:GEO en heb alle accounts daarin zitten. Dat vind ik toch wel makkelijk. want doe dan meestal toch een oprapertje Voor Multicaches zou ik toch Garmin gebruiken. meer nauwkeurig en langere batterij.

Groetjes Kees
Plaats reactie