Nomini stelt voor

Start een nieuw onderwerp met je nicknaam en vertel over jezelf
Plaats reactie
Nomoni
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2021 11:29

Nomini stelt voor

Bericht door Nomoni »

Nomoni bestaat uit Hans, Marijke en hond Flynn.
Thuisbasis is in Sassenheim, Hans is van 1963 en Marijke van 1962. Flynn (Roemeense opvanghond) is waarschijnlijk van 2017 :grin:

In 2011 is Hans voorzichtig begonnen met geocaching, toen even laten liggen.
In 2015 met vrouw Marijke en zoon Thomas weer begonnen. Een aantal caches gedaan en toen is het weer verwaterd omdat Thomas weer andere interesses kreeg en Hans weer meer met zijn andere hobby's aan de gang ging.
Anno 2021 wordt er door de komst van hond Flynn al flink gewandeld en na 10 maanden is er wel wat variatie welkom op de wandelingen. Wat een mooie gelegenheid om geocaching weer op te pakken. Marijke was ook heel enthousiast toen ik dit voorstelde.

Intussen is een Garmin GPSMAP 64st onderweg van Waypoint uit Notter, leuke occasion.
Hans is weer druk bezig met de oude tools (software) te bekijken en te ontdekken wat er bijgekomen is of veranderd is. Veel van hulpmiddelen (lampjes, grijpertjes etc etc) zijn nog steeds voorhanden.
Wel wat Woodies besteld, dat lijkt mij erg grappig als goodie.

Voorlopig zal Hans het voorwerk doen bij het uitzoeken van de caches, maar hij heeft de stille hoop dat Marijke dit ook gaat doen en er plezier in krijgt.

Opencache.nl was mij bij de vorige pogingen niet opgevallen maar ik ga die zeker meenemen.

Misschien tot ziens in het veld.

Groeten, Hans
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Nomini stelt voor

Bericht door harrieklomp »

Welkom op Opencaching.

Het is hier best wel wat rustiger dan bij GC maar dat heeft natuurlijk wel zijn voordelen :P

Hadden jullie in het verleden ook zelf gemaakte caches of waren jullie meer ervan om de caches te zoeken?

De Garmin GPSMAP 64st kan ook prima overweg met caches van Opencaching en misschien dat er bij jullie in de buurt caches zijn te vinden. De GPX kun je van elke cache of van een zoekresultaat gewoon downloaden en in je GPS overbrengen.

Als er vragen zijn dan kun je die gewoon stellen.

Groet en succes,
Harrie
Afbeelding Afbeelding
Nomoni
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2021 11:29

Re: Nomini stelt voor

Bericht door Nomoni »

Hi Harrie,

vooralsnog eerst zoeken.
Misschien in de toekomst ooit zelf cache's plaatsen. Dat likt mij wel leuk omdat ik technisch creatief ben, maar het blijven onderhouden van je cache zou een puntje kunnen zijn. Dat moet je jaren blijven doen vind ik, dat is de verantwoordelijkheid die je op je neemt als een cache plaatst.
Maar eerst gewoon zoeken en kijken hoe dat (blijft) bevallen.

Mvg Hans
Veenlopertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 dec 2019 17:40

Re: Nomini stelt voor

Bericht door Veenlopertje »

Hallo en welkom,

Ik werk tegenwoordig met c:geo. Hierin kun je alle accountants samenvoegen en daarmee ook alle caches op 1 kaart zien.
Geniet van de wandelingen en veel plezier.

Gr Kees
Plaats reactie