Zo kan het ook!!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Zo kan het ook!!!

Bericht door RHCV »

Fantastisch!!! Vooreerst had cocofrios een crosslisting aangebracht vanop GC. Maar blijkbaar was hij daar zelf niet echt met tevreden en heeft daags nadien dan maar besloten om er een unieke OC-cache van te maken. De cache werd verplaatst naar een andere locatie, een nieuwe container en een OC-logboek erin. \:D/

Dit kunnen we als OC-team alleen maar toejuichen!!! =D> =D> =D>

Bedankt cocofrios (Patrick) voor de genomen moeite. We appreciëren dit enorm!!! ;) :grin:

================================================================================
Even een korte mededeling over die crosslisting:

We hebben als OC-team dit mogelijk gemaakt om in het begin de OC-cache database wat te laten groeien. Misschien dat op deze manier iemand sneller geneigd is om een cache te plaatsen op OC?
Doch zien we liever unieke OC-caches verschijnen. Het is altijd leuker voor iedereen, voor elke geocacher, om de cache te vinden én te kunnen opmerken dat er inderdaad een OC-container mét OC-logboek aanwezig is. :grin:
================================================================================

Dit gezegd zijnde ... tot ergens ten velde! ;)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Zo kan het ook!!!

Bericht door harrieklomp »

Dat is goed nieuws =D>
Dit soort zaken mogen wel vaker gebeuren \:D/
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Zo kan het ook!!!

Bericht door RHCV »

Binnenkort komt er een nieuwe reeks in Woumen, De Blankaart!!! \:D/

De Blankaart is een prachtig natuurgebied waar je een heuse diversiteit aan fauna en flora kan spotten. Het domein is onder natuurbeheer van Natuurpunt en ANB.

Bij beiden moest dus toestemming gevraagd worden om geocaches te mogen leggen in hun domein. Daar is welgeteld 1 week over gegaan vooraleer alles in kannen en kruiken was. ;) Mijn ervaring leer me dat het goed opstellen van een mail, met daarin alle details van je plannen, coördinaten, foto's van de containers, foto's van de locatie (liefst nog aangewezen door iemand), enz. enorm worden geapprecieerd door de instanties. Met als gevolg dat je nooit lang moet wachten op de toestemming. =D>
Er werd lang getwijfeld of ik er een multi zou neerleggen, of een reeks traditionele caches. Het is uiteindelijk een reeks traditionele geworden. Waarom? Om toch in één klap een paar nieuwe caches te hebben op opencaching. Niet meer, niet min.
De caches zullen allemaal bestaan uit een kleine container (bijna normaal) én zullen allemaal een stempel bevatten (letterbox). Zo zullen er 9 in de rij zijn met 1 bonus. De bonus mag enkel gelogd worden wanneer een geocacher alle stempels heeft gebruikt (stempelboekje) én daarvan een foto heeft doorgestuurd naar mij. Pas dan krijgt men een logcode voor die bonus. Wie dus echt dat ene extra puntje wenst, zal aan letterboxing moeten doen. :lol:

De listings zijn reeds klaar. Rest me nu nog alles i.v.m. containers uit te werken en in het veld te plaatsen. \:D/

Hopelijk wordt het vele werk wederom geapprecieerd en kunnen we wat volk trekken naar de Blankaart!!! :grin:
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Zo kan het ook!!!

Bericht door harrieklomp »

RHCV schreef:Binnenkort komt er een nieuwe reeks in Woumen, De Blankaart!!! \:D/

<knip>

Hopelijk wordt het vele werk wederom geapprecieerd en kunnen we wat volk trekken naar de Blankaart!!! :grin:
Dat is een heel goed streven =D>
Op deze manier kunnen ook gelijk de extra mogelijkheden van oc benut worden zoals de PowerTrail. Het zou leuk zijn als dit ook aangevuld kan worden. Over de werking hiervan kan er meer gelezen worden op onze wiki :)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Zo kan het ook!!!

Bericht door RHCV »

Oh ja, juist. Had ik helemaal nog niet aan gedacht. Dat komt in orde zodra ze gepubliceerd zijn!
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie