Uitgekleedde Garmin gps-apparaten

Alles over de Garmin software: kaarten, programma's enz.
Plaats reactie
-= GensNet =-
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2013 23:21

Uitgekleedde Garmin gps-apparaten

Bericht door -= GensNet =- »

Het is overduidelijk dat Garmin zich oppermachtig voelt op de gps-markt. Bij aanschaf al geen gebruikershandleiding (gebruikershandleiding is bij Garmin NIET te downloaden) meer maar een snelle handleiding waar je totaal niets aan hebt. Er werd vroeger nog wel eens een programma meegeleverd om kaarten e.d. in het gps-apparaat te laden, maar nu gaat Garmin er maar even vanuit dat die te downloaden is. Al met al is Garmin zaken aan het uitkleden omwille kosten te besparen.

Gelukkig heb ik nog wel dingen van een ander gps-apparaat die ik nog goed kan gebruiken, maar als je dat niet hebt, ben je er toch doodverlegen mee.......

-= GensNet =-
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Uitgekleedde Garmin gps-apparaten

Bericht door harrieklomp »

Om welke Garmin gaat dit dan?
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Uitgekleedde Garmin gps-apparaten

Bericht door RHCV »

Bij aanschaf van mijn Oregon 600 heb ik toch alles gevonden op hun website: handleiding, software, enz. Bij de software zelfs het nodige om kaarten op de GPS te zetten. Sterker nog, de handleiding stond zelfs op het toestel.
MapInstall was een progje dat mee werd geïnstalleerd met Basecamp. Daarmee zet ik de kaarten op het toestel.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Uitgekleedde Garmin gps-apparaten

Bericht door harrieklomp »

Maar het antwoord is blijkbaar al gegeven op een ander forum =D>
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Uitgekleedde Garmin gps-apparaten

Bericht door RHCV »

Ik moet hier toch nog even op terug komen.

Ik ben nu zelf op zoek gegaan naar de handleiding van de Dakota 20 (gevonden op een ander forum, want hier werd niet veel info gegeven) op de website van Garmin en inderdaad moet ik jou gelijk geven dat daar geen handleiding voor te vinden is. Noch in het Nederlands, noch in het Engels.

Ik begrijp dan ook niet goed waarom men op Globalcaching zo uit de hoogte doet en je de links stuurt naar de Garmin support pagina waar de handleidingen zouden kunnen gevonden worden? Want dat is NIET het geval. :x

Zelfs wanneer je rechtsboven in de zoekbalk gewoon Dakota 20 intikt, krijg je wel de pagina van de gps te zien, maar kan je via deze weg ook niet aan een handleiding geraken. doh Wel staat er een linkje naar de software Basecamp en daarbij wordt automatisch MapInstall geïnstalleerd waarmee je kaarten op je toestel kan plaatsen.

Dus ... excuus ... je hebt volkomen gelijk. De handleiding voor de Dakota 20 is NIET TERUG TE VINDEN OP DE GARMIN website.

Alleszins ... hier vind je deze WEL terug: http://rh-design.be/RubensEmpire/handle ... ota-10-20/
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Uitgekleedde Garmin gps-apparaten

Bericht door harrieklomp »

Ik wilde ook wel helpen met zoeken maar werd niet op mijn vraag gereageerd om welke GPS het ging
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Uitgekleedde Garmin gps-apparaten

Bericht door RHCV »

Het is ook pas door het elders te lezen dat ik wist over welk toestel het ging. ;-)

Maar elders maakt men zich er goedkoop vanaf. :-P Een antwoord geven dat tot geen antwoord leidt, is geen antwoord.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Uitgekleedde Garmin gps-apparaten

Bericht door harrieklomp »

Het is dat ik daar een reactie gegeven heb om een beetje reclame te maken maar daar wordt ook niet echt op gereageerd. Het is daar gewoon een besloten clubje geworden met mensen die niet verder durven kijken dan GC.

Maar om op dit topic verder te gaan.
Misschien was het handiger van Gensnet om zijn type GPS hier te vermelden zodat het wat makkelijker zoeken zou zijn :)
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie