Donatie

Lees of vraag hier over donaties of andere financiële zaken.
Plaats reactie
-= GensNet =-
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2013 23:21

Donatie

Bericht door -= GensNet =- »

Ik begrijp ook wel dat iedereen tegenwoordig een creditkaart en een paypal account heeft, maar deze jongen heeft geen van beide en is ook niet van plan om één mogelijkheid aan te schaffen. Tegenwoordig wordt er veel betaald met IDeal via de diverse banken in Nederland. Hoe ze dat doen in België weet ik niet.

Ik ben in de zomervakantie (groot verlof heet dat in België) bij de beheerder geweest en hem wel aangeboden om hem financieel te "ondersteunen" maar dat vond hij toentertijd niet nodig.
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Donatie

Bericht door harrieklomp »

Het is nogal lastig en immoreel om zo contanten of via een eigen bankrekening voor de beheerder om geld aan te nemen. Dit om privé en de site zoveel mogelijk gescheiden te houden.

Na overleg is er dan wel besloten om een paypal account aan te maken zodat er eventueel een donatie gedaan kan worden. Helaas is er (nog) geen bankrekening op naam van opencaching.nl. Dit zou dan een zakelijke rekening moeten zijn en dat kost ook allemaal weer extra :-k
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Donatie

Bericht door RHCV »

Tja ... zo kan je over van alles en nog wat mekkeren. :P

Een PayPal account heb je gratis en voor niks en een accountje is zo gemaakt. Een creditkaart is helemaal niet nodig (al kan het wel). Ikzelf heb een PayPal account die niet is gelinkt met een creditkaart. Wanneer ik gebruik wil maken van mijn PayPal, stort ik eerst het nodige bedrag van mijn zichtrekening naar mijn PayPal rekening. 2 of 3 dagen later kan ik een betaling uitvoeren met de PayPal rekening. ;) Moeilijk is het dus helemaal niet!

Kijk ... doneren is al helemaal geen verplichting. We zouden het natuurlijk wel enorm appreciëren! :grin: Diegenen die écht willen doneren en ons op die manier willen steunen, zullen geen problemen maken over het feit dat er met PayPal moet gewerkt worden.

Waarom hebben we gekozen voor het gebruik van PayPal? Omdat het voor ons zo eenvoudiger is om het financiële aspect van Opencaching transparant te houden voor alle partijen. ;)
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie