Funktie "Verzend naar GPS"

Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Funktie "Verzend naar GPS"

Bericht door harrieklomp »

Op elke cache pagina is er de mogelijkheid om een cache direct naar de GPS te verzenden middels de knop "Verzend naar GPS".
Graag zouden wij weten of deze functie bij jou wel of niet werkt. Dit geld nu alleen voor Garmin apparaten daar deze op dit ogenblik ondersteund worden.

Zelf gebruik ik een oregon 450 in een Linux machine en FireFox. Voor mij werkt dit uitstekend maar het schijnt niet voor een ieder te werken.

Leg ons eens uit wat er wel werkt en wat er niet werkt zodat wij eventueel een oplossing kunnen verzinnen om dit goed werkende te krijgen. Vertel ons welke besturingssysteem je gebruikt zoals Windows, MAC of Linux. Welke browser en wat voor een GPS je gebruikt.

Vertel ons je ervaringen en we zullen ons best doen om het beter te maken of eventueel een oplossing voor te dragen.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Funktie "Verzend naar GPS"

Bericht door RHCV »

Oké ... hier eens met aan de slag gegaan. Het is me een raadsel wat hiermee is gebeurd, want ik dacht dat het voorheen wel ging. :-k

Eergisteren een collega geocacher over de vloer gehad om het een en ander aan zijn pc te doen. Een beetje de welbekende PC-dokter spelen dus. :P

Goed ... één van zijn problemen was dat het verzenden van een cachelisting naar de gps niet werkte. Dit ondanks het feit dat de Garmin communicator plugin toch geïnstalleerd bleek te zijn op de pc. Na grondig testen ondervond ik inderdaad dit probleem. Ik zou het wel eens bekijken.

Vandaag. Ik wil het hele Garmin communicator plugin gebeuren testen op mijn eigen pc. Deze heeft sinds enkele weken een clean install gekregen dus moest ik de Garmin communicator plugin nog installeren. Nu staat zowel de 64x als de 32x versie erop, maar nog blijkt het op Opencaching niet te lukken. Ik blijf maar de melding krijgen dat de plugin niet werd geïnstalleerd.
Doch is de plugin wel degelijk geïnstalleerd. Op de website van de plugin wordt mijn GPS herkent, alsook de SD-kaart.
Op geocaching.com probeer ik hetzelfde. Een geocache via de plugin naar de GPS overzetten. Daar blijkt het allemaal perfect te lukken.

Maar ... het venster van de Garmin Communicator dat opent bij geocaching.com (in Chrome), krijgt achteraan de URL-balk een puzzelstukje met een rode streep door mee. Wanneer je daarop klikt, kan je kiezen om voor die pagina de plugins niet tegen te houden. Wanneer je dat dus doet, kan je vanaf dan perfect geocaches op je GPS overzetten.

Bij Opencaching komt die geblokkeerde plugin-melding NIET. Je kan het dus ook niet activeren. :-k doh

Ik blijf zoeken wat de oorzaak kan zijn. Voorlopig zonder resultaat. :? :(

Edit: bij om het even welke browser blijft het hetzelfde probleem. Ook het wissen van de geschiedenis/cookies/etc brengt geen soelaas.
Bijlagen
op GC
op GC
GarminCommunicator02.PNG (46.52 KiB) 8255 keer bekeken
GarminCommunicator01.PNG
GarminCommunicator01.PNG (15.29 KiB) 8255 keer bekeken
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Funktie "Verzend naar GPS"

Bericht door harrieklomp »

Het is altijd lastig om zaken uit te proberen omdat er veel mogelijkheden zijn. Zoals de een heeft Windows en een ander heeft weer Linux. De een gebruikt Chrome en de ander weer Firefox.
In mijn geval werkt het zoals het hoort, zie scherm afbeeldingen die ik wat later toe zal voegen.
Nu wijzig ik niet graag zaken die goed werken op mijn computer en zal eens een oude laptop uitproberen waar nog geen Garmin communicator op staat. Misschien dat juist het toestemming geven van de communicator via de site ergens niet goed werkt.
Ik ga ermee aan de slag.
Bijlagen
Selectie_050.png
Selectie_050.png (118.82 KiB) 8254 keer bekeken
Selectie_049.png
Selectie_049.png (106.07 KiB) 8254 keer bekeken
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Funktie "Verzend naar GPS"

Bericht door RHCV »

Hier is het getest op een Windows-systeem, zowel Windows 7 als Windows 8.1 met de browsers Firefox, Chrome en IE.

vreemd blijft dat de communicator wel degelijk werkt, want op gc doet ie het wel. ;)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Funktie "Verzend naar GPS"

Bericht door harrieklomp »

Na wat rommelen en achterban gesprekken blijkt deze functie het weer prima te doen \:D/
Met veel dank aan de vrijwillige proefkonijnen =D>
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
hoedje
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 dec 2013 17:21

Re: Funktie "Verzend naar GPS"

Bericht door hoedje »

Hier na enkele weken een waar succes =D>

Niks meer aan doen en laten zoals het nu is, nu is het eindelijk weer mogelijk om de caches te downloaden en hoeft er dus niks meer met de hand ingegeven te worden [-X

Nu nog maar eens wat grenspalen downloaden en op naar de volgende.

Bedankt Harrie voor je vele Typing uurtjes welke jij er ingestoken hebt. =D>
Afbeelding
Gebruikersavatar
hoedje
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 dec 2013 17:21

Re: Funktie "Verzend naar GPS"

Bericht door hoedje »

Ik was nog vergeten te vermelden dat de download functie werkt op:

WINDOWS 7 Zowel op CHROME FIREFOX en INTERNETEXPLORER

Nogmaals mijn dank hiervoor. :grin:
Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Funktie "Verzend naar GPS"

Bericht door RHCV »

Het spijt me dit te moeten zeggen, maar de functie werkt nog NIET naar behoren!!!

Wanneer je 1 cache van de website naar je gps plaatst, gaat alles goed. De website zet de cache als MyData.gpx naar het toestel. Wanneer je een 2de cache wenst over te zetten, gaat het eerste bestand overschreven worden omdat het systeem terug MyData.gpx gaat nemen.

De caches die worden overgezet naar de gps zouden de OB-code in de benaming moeten zetten. Dus bv. OBxxxx.gpx en NIET MyData.gpx.

Voor mijn Oregon 600 werkt het dus nog niet.
Bijlagen
GarminCommunicator03.PNG
GarminCommunicator03.PNG (11.11 KiB) 8233 keer bekeken
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Funktie "Verzend naar GPS"

Bericht door harrieklomp »

We zullen in de toekomst proberen dit op te lossen :grin:
In tussentijd kan er volledig gebruikt genaakt worden van de gewone GPX download \:D/
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
hoedje
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 dec 2013 17:21

Re: Funktie "Verzend naar GPS"

Bericht door hoedje »

Heden middag ben ik er achter gekomen dat met enig nadenken alles gewoon werkt zoals het moet. \:D/

Liever/makkelijker is vlug gezegd maar zoals gezegd goed is en blijft goed =D>
Afbeelding
Plaats reactie