Intercache

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Intercache

Bericht door RHCV »

intercache_i.png
intercache_i.png (6.44 KiB) 6736 keer bekeken
We gaan nog eens iets vanonder het stof halen ... INTERCACHE!!! :grin:

In lang vervlogen tijden ... ergens op een andere geocaching website ... was ik de eerste in de Benelux die een Intercache had in elkaar gestoken. :P Ondertussen bestaat deze UITERAARD niet meer. ;)

Nu denk ik eraan om een nieuwe te maken voor OC.

Een Intercache is leuk om te maken en leuk om te spelen/lopen. Je moet gebruik maken van een smartphone (kan in combinatie met GPS). Het is een beetje te vergelijken met het type Wherigo vanop GC, maar dan veel eenvoudiger te maken.

MAKEN:
Op de mobiele telefoon of tablet, ga je naar de mobiele website van Intercache (link hierboven meegegeven - ze hebben alleen maar mobiele website ;) )
Je kan onmiddellijk starten met een Intercache in elkaar te boksen. Je loopt het traject, zet je punten uit, voegt beschrijvingen en opdrachten toe en dit allemaal onderweg!!! :lol:
Het is natuurlijk beter om in grove lijnen te werken en de details later (thuis) uit te werken. Ook je uitgezette punten controleer je best met je GPS (coördinaten laten middelen door de GPS)
Je slaat alles op (onder je aangemaakte accountnaam)

Bij thuiskomst ga je met je browser (PC) naar de mobiele website van Intercaching, inloggen, je aangemaakte Intercache opvragen en aanpassen.
Je kan nu de opdrachten beter uitwerken, HTML opmaak is mogelijk, video en audio toevoegen is mogelijk, afbeeldingen, enz. Mogelijkheden zat.
De opgemeten coördinaten per GPS voeg je in
Klaar!!!

LOPEN:
Je krijgt op de listing van een geocache - Intercache een linkje mee waarop het spel kan gespeeld worden.
Je gaat naar de mobiele website van Intercaching op je mobiele toestel
Je voert de link van de geocache in
Je start het spel door alle instructies die verschijnen op te volgen of uit te voeren.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit eenvoudig en tof is om in elkaar te steken én ook eentje lopen heb ik in het verleden gedaan is is me reuze bevallen!!! \:D/

Hoogtijd dus om er eentje te maken op OC!!! :grin:
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Intercache

Bericht door harrieklomp »

Niet om Intercache af te kraken, maar oc.nl heeft ook deze mogelijkheid (moet wel nog aan gewerkt worden).
Het kwam toevallig ter sprake op de ontwikkelingssite. Ga als voorbeeld naar http://opencaching.pl/viewcache.php?cacheid=34806 om zo'n wherigo te zien(op deze site aangegeven met cache attribuut "WIGO"). Alles is wel Pools maar via google vertalen is alles redelijk te lezen.
Hoe een Cartridges te maken weet ik nog niet maar zoals het nu is zou zo'n bestand via een admin geüpload moeten worden met een link naar je cache. Dit is niet wat je noemt gebruiksvriendelijk [-X .

Nu wordt er gesproken over om zo'n bestand zelf te kunnen uploaden, net zoals je nu een foto of MP3 kunt uploaden.

Het zou er op neer komen dat er op oc.nl een attribuut voor "WIGO" moet komen om aan te geven dat het een Wherigo cache betreft. Er moet dan zo'n Cartridge gemaakt worden met een geschikte app of programma. Als men eenmaal zo'n Cartridge gemaakt heeft zou het geupload moeten kunnen worden na het maken van de cache (net zoals nu met foto's en MP3 bestanden). Als de "WIGO" eenmaal klaar is hoeft de cacher alleen de beschrijving te lezen en deze Cartridge te downloaden en het spel kan beginnen.
Je hoeft dan dus niet naar andere sites om een "wherigo" te maken en alles blijft dan netjes op 1 site, oc.nl =D>
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Intercache

Bericht door RHCV »

Wel een beetje vreemd. Het enige wat ik daar te zien krijg is een listing zonder beschrijving, laat staan een link naar een WIGO. (zie bijlage)

Vraag ik me wel een paar zaken af en misschien weet jij (Harrie) daar al meer over:

- Met welke software wordt de WIGO in elkaar gebokst?
- Wat zijn de mogelijkheden van een WIGO? (bij Intercaching is dat heel wat)
- ...

Bij Wherigo van GS is het ook aparte software die je nodig hebt om een cartridge te maken. Bij Intercaching is het een aparte mobiele website. Ik ben wel heel benieuwd hoe ze het bij Opencaching voor elkaar zouden krijgen om een cartridge in elkaar te boksen zonder externe website of software. Lijkt me nagenoeg onmogelijk.

Maar ... we staan open voor het idee en gaan hier wat meer info over zoeken hé!!! \:D/ :grin:
Bijlagen
WIGO.JPG
WIGO.JPG (90.06 KiB) 6696 keer bekeken
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Intercache

Bericht door harrieklomp »

Dat je geen beschrijving ziet komt omdat de automatische vertaling niet (meer???) werkt :-k . Maar als je de Poolse taal kiest via het de taalkeuzevlaggetjes rechts boven dan zie je wel de beschrijving.

Van wat ik ervan begrijp is dat je met een programma die te downloaden via https://www.wherigo.com/login/default.a ... nload.aspx (er schijnen ook alternatieven te zijn) je WIGO met waypoints in elkaar kan zetten. Dit kan dus niet op oc.nl.
Het enige is dat je in de toekomst die gemaakte Cartridge zou kunnen uploaden op onze site. Je hoeft dan als cacher niet net als bij GS naar een andere site (wherigo) om de Cartridge te downloaden.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Intercache

Bericht door RHCV »

De link die je opgeeft is de link naar de Wherigo pagina van Groundspeak. Beetje tegenstrijdig met het opzet van Opencaching om een alternatieve geocaching website te zijn om dan de software van Groundspeak te gebruiken om een WIGO te maken. :-k doh :-"

De software van Wherigo is trouwens barslecht om een WIGO (wherigo) in elkaar te steken. Ik spreek uit ondervinding. Dan ben je veel beter af met Intercaching of de alternatieve software die bestaat om wherigo's in elkaar te boksen.
Zo is er:

- Urwigo: http://www.urwigo.cz/index.php/cs/
- Wherigo Kit: http://wherigo.rangerfox.com/rangerfox/ ... Build.aspx
- Intercaching: http://intercaching.com/intercache/

Wanneer je er eentje maakt via Intercaching, zet je de uiteindelijke link naar het spel in jouw listing. Je wordt dan inderdaad doorverwezen naar die mobiele website.
Bij Wherigo, ongeacht hoe je het maakt, heb je software nodig om het spel af te spelen. Voor Android is dat bv. WhereYouGo: https://play.google.com/store/apps/deta ... ougo&hl=nl

Stel ik me de vraag waarom Opencaching ervoor zou zorgen dat de cartridge zelf op hun servers zou moeten kunnen geupload worden??? Op dez emanier worden de servers alleen maar zwaarder belast. Dit terwijl het maar een kleintje is om even naar een andere website te gaan om een cartridge te downloaden.

Persoonlijk vind ik Intercaching dan veel beter geschikt voor Opencaching omdat dit volledig onafhankelijk is van Groundspeak. Terwijl Wherigo dat niet is. ;)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Intercache

Bericht door harrieklomp »

Het was ook zeker niet mijn bedoeling om GS hierbij te betrekken. Daarom zou een alternatieve site of programma gebruikt kunnen worden.

Aangezien ik geen smartphone cacher ben maar een "normale" GPS gebruiker zoals een Garmin, zou het ook fijn zijn om zo'n cartridge in een daarvoor geschikte GPS te kunnen gebruiken.

Kun je bijvoorbeeld met het jouw voorgestelde Intercaching ook een cartridge maken die bruikbaar is in een Garmin GPS? Als dat mogelijk is dan kan die cartridge geupload worden naar onze site. Dit zal de server niet teveel belasten want zo'n bestandje is ongeveer 300 kb.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Intercache

Bericht door RHCV »

Neen, intercaching werkt niet met cartridges. Je maakt jouw intercache volledig op de mobiele website. Geen software nodig. Om het te spelen moet je dus ook naar die mobiele website gaan én heb je (enige nadeel) wel toegang tot een mobiel internet nodig.
Als ik me niet vergis is de code achter intercaching zelfs ook PHP, maar dat zou ik eens moeten bekijken. Doet er eigenlijk niet toe.
Cartridges downloaden en spelen via een compatibele gps is ook al achterhaald. Of je moet een oudere gps hebben. Alle nieuwe Garmin gps systemen ondersteunen geen wherigo meer. Eigenlijk wel jammer.
Tegenwoordig zit er dus niks anders meer op dan via je mobiele toestel een app te installeren en daar de cartridges in te laden. Wederom heb je met intercaching niet dat gedoe, want je hebt enkel nood aan die mobiele website.
Draai het of keer het ... aan elk systeem hangt wel een nadeeltje vast.
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie