RD Meetpunten

Over de website algemeen

Moderators: OC-Team, OC-Team, OC-Team, OC-Team, OC-Team, OC-Team

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

RD Meetpunten

Bericht door RHCV »

Vraagje:

hoe komt het of met welke reden zijn alle RD Meetpunten gearchiveerd?
Ik ben nl. bezig met de volledige databases voor België-Nederland-Luxemburg in GAPP te importeren, om nadien GPX bestanden te kunnen aanbieden in de FB-groep.
Nu valt me op dat er heel veel RD Meetpunten mee zijn geïmporteerd (GPX), maar deze allemaal zijn gearchiveerd. :-k
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: RD Meetpunten

Bericht door harrieklomp »

Toen wij begonnen met oc.nl wilden wij natuurlijk niet met een lege kaart beginnen. Er werd dus bedacht wat we op de kaart konden zetten behalve 1 of 2 caches van onszelf.
Zaanhoeve zag dat op GC een stilstaand project was genaamd "RD meetpunten jacht" of iets van dien aard. Via het Kadaster (wij kregen alle medewerking) kregen wij alle coördinaten van deze officiële meetpunten.
Dit was mijns inziens geen succes ook mede de weinige reclame de wij toen der tijd maakten. Wij probeerden het toen ook bij Global maar het liep stroef en deze RD punten vulden de kaart wel maar Robert heeft ze toen van zijn kaart afgehaald omdat volgens hem zijn kaart teveel vervuilde.
Toen ik er alleen voor kwam te staan en de Poolse code ging gebruiken nam ik de resolute beslissing om al die RD punten in het archief te gooien.

Een tijdje geleden ben ik (her)begonnen met de Nederlandse/Duitse grenspalen waarvan ik denk dat deze een aanwinst konden zijn voor oc.nl. De meeste palen zijn weliswaar makkelijk te vinden maar een heleboel palen zijn lastig te vinden en dat maakt het zoeken al een avontuur op zich. Ik heb er al een aantal bezocht.

Een aantal RD punten die nu nog in het archief staan wilde ik gebruiken voor de grenspalen. Via adoptie kan ik ze overhevelen en aanpassen. De andere gearchiveerde RD punten kunnen in principe vergeven worden (adoptie) om deze te hergebruiken.

Als er iemand een nieuwe cache wilt maken kan hij ook gebruik maken van een geadopteerde cache. Hier moet natuurlijk wel een soort reclame voor gemaakt worden. Op deze manier kan het archief een beetje opgeruimd worden. Dit kan overigen alleen met RD punten die nog niet gelogd zijn.
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie