Meet & Greet vs. Event

Informatie en meldingen van nieuwe events. Verslagen over voorbije events.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Meet & Greet vs. Event

Bericht door RHCV »

Reeds geruime tijd zie ik meer en meer vreemde zaken optreden bij de verschillende soorten event-types. Zo heb je bv. mensen die het nodig achten om bij een Meet & Greet (zo noemen ze hun event toch in de titel van de listing) een hoop nieuwe geocaches in het rond te strooien. :?: :?: :?: Waarom dit gedaan wordt ontgaat me volledig! doh Ik was/ben in de veronderstelling dat een geocaching event is bedoeld om met een hoop soortgenoten gezellig samen te zijn!? Dat er gedurende de loop der jaren een traditie is ontstaan om bij een gewoon event wat nieuwe caches te plaatsen, daar kunnen we blijkbaar niet meer omheen. Hoewel ook een gewoon event als hoofdzaak de bedoeling heeft om gezellig samen te zijn. ;) Er kan natuurlijk wel een cacheke worden meegepikt. Maar dan heb je de zogenaamde Meet & Greets ........ daar zegt de titel het toch volledig zelf??? Ontmoeten en begroeten. Geocachers komen samen om elkaar te ontmoeten, begroeten, leren kennen, beetje praten over alles wat hun hobby aangaat en terug uit elkaar gaan na een gezellige paar uurtjes. Waarom er tegenwoordig zelfs voor een Meet & Greet nieuwe caches worden neergeplant, ontgaat me volledig!!! Op deze manier ontneem je het hele concept van het eventje ... elkaar ontmoeten en begroeten. Puntjesjagers komen naar het event en slaan het ontmoeten en begroeten hartelijk over omdat ze dan veel sneller in hun stalen ros kunnen klauteren om zo snel mogelijk een vinkje te kunnen zetten naast elke cache die in het listingboekje staat. :!: :?: :!: :?: Ongelooflijk.

Dit moest me even van het hart. Ik heb respect voor iedereen (of toch bijna iedereen :-" :lol: ) maar begrijp de beweegreden soms niet van sommigen. Vroeger, voor de geocaching periode, ging met gezellig met maten een pint drinken op café. Met de hobby geocaching kan je net hetzelfde doen en kleef je daar een titeltje op ... event of Meet & Greet ... of om het even hoe je het kind een naam wilt geven. Ik kan me niet voorstellen dat je gezellig op café zit te pintelieren en dan ploots zegt: "Oh jee ... ik moet door. Ik moet nog wat puntjes gaan pakken." :P Net hetzelfde dus met een Meet & Greet.

Daar komt nog eens bij dat de personen die dit zo regelen een totaal verkeerd beeld geven aan nieuwelingen in onze hobby. Die gaan er dan verkeerdelijk van uit dat bij een event of Meet & Greet (vooral het laatste) verplicht nieuwe caches moeten worden gelegd. doh Voor alle duidelijkheid: DIT IS NIET HET GEVAL!!! De nadruk ligt op het gezellig samenzijn! ;)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Meet & Greet vs. Event

Bericht door harrieklomp »

Dit geld niet alleen voor de door jou genoemde event soorten.
Kijk maar eens als een "ervaren" cacher die gek is op het rondstrooien van filmrolletjes en punten wil scoren, iemand de kneepjes wil gaan leren. Dan begint voor die nieuweling al dat een klakkeloos weggeworpen filmrolletje een cache is. Of zoals laatst met ons Goes event een nano in een verkeersbord op een totaal niet interessante parkeerplaats langs een gewone straat. Wat is daar op die plek wat het cachen zo leuk maakt?
Op deze manier wordt deze leuke hobby om zeep geholpen [-X
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Meet & Greet vs. Event

Bericht door RHCV »

Daar ben ik het volkomen met eens. In den beginne, anno september 2011, waren de eerste caches die ik vond ook niks meer dan een filmrolkokertje. Ik dacht dus dat dit het was. Tot ik eens verder begon te kijken dan mijn neus lang was, kwam ik tot de vaststelling dat geocaching er eigenlijk totaal anders kon uitzien. Ik ga hier niet beweren dat ik in het verleden niet zelf een filmrolkoker heb neergelegd, maar deze lagen dan tenminste op plaatsen waar daadwerkelijk iets te bezichtigen was: een monument midden in de stad, een gedenkteken, enz. Nu ben ik daar volledig van afgestapt. Als er niet de mogelijkheid is om op zijn minst een kleine doos neer te leggen, leg ik helemaal niks. ;) Of we zorgen ervoor dat al deze bezienswaardigheden in een multi wordt gegoten. Beetje zoals deze: Diksmuide: StadSlink - OB1ACD.

Gelukkig kom ik zo af en toe wel nog eens een geocache tegen die de naam geocache waardig is. Dit maakt het geheel dan weer iets draaglijker. :lol:
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie