Komkommertijd

Alle vragen betreffende geocaching in België, Nederland en Luxemburg
-= GensNet =-
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2013 23:21

Komkommertijd

Bericht door -= GensNet =- »

De komkommertijd is duidelijk aangebroken. Veel schatzoekers zitten thuis lekker bij de warme kachel en laten zich niet nat regen. Schatzoeken is per slot van rekening een spel en geen broodwinning.

-= GensNet =- (Jan)
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Komkommertijd

Bericht door harrieklomp »

Zeer veel cachers cachen alleen bij mooi weer en als de dagen wat langer zijn. Er zijn er natuurlijk ook die bij wat slechter weer gaan cachen en dat maakt deze hobby zo leuk. Iedereen kan dus gaan cachen wanneer hij of zij zin heeft =D>
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Jawel
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2015 14:08

Re: Komkommertijd

Bericht door Jawel »

"nieuwste logs"....KLIK. In één maand 3 logjes, waarvan één van het OC-Team zelf.
Opencaching Facebook; laatste bericht 20-09-2015; 92 leden die niets te melden hebben?...vreemd.
Hoeveel leden heeft Opencaching.nl eigenlijk?
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Komkommertijd

Bericht door harrieklomp »

Er is op Opencaching helaas niet veel beweging. Dit zal waarschijnlijk komen omdat er te weinig caches zijn. Helaas kunnen ze bij OC geen caches toveren dus het ligt eraan dat de mensen geen caches durven te plaatsen. Hopelijk zien wij in de toekomst wel veranderingen in dit gedrag zodat er misschien wel nieuwe caches op OC komen :)
Er zijn 3093 geregistreerde leden op opencaching.nl
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Jawel
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2015 14:08

Re: Komkommertijd

Bericht door Jawel »

Niet alleen dat, ik zie bv een cache uit augustus 2014 die 1317x bekeken is, niemand is nog wezen zoeken. Ik bedoel, je kunt wel een mooie cache maken, maar wie van de 3093 gaat 'm zoeken?
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Komkommertijd

Bericht door harrieklomp »

Er zijn er een paar die na het registreren regelmatig terugkeren op de site en ook zelfs één of meerdere caches maken en/of ook caches loggen. Er zijn er velen die registreren en verder nagenoeg niet meer op de site komen.

Opencaching is een complete cachingsite die van alles te bieden heeft en ook een forum als dit, een wiki en een blogpagina. Het is nu ook een beetje aan de cachers om mond op mond reclame te maken en een beetje aan te prijzen en echte caches te maken.
Afbeelding Afbeelding
-= GensNet =-
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 dec 2013 23:21

Re: Komkommertijd

Bericht door -= GensNet =- »

> Er is op Opencaching helaas niet veel beweging. Dit zal waarschijnlijk komen omdat er te weinig caches zijn.
> Helaas kunnen ze bij OC geen caches toveren dus het ligt eraan dat de mensen geen caches durven te plaatsen.

Ik heb wel een heleboel schatten bij oc. Alleen in het noorden van Nederland. Het noorden ligt "te" ver bij de rest van oc-schatten vandaan die overwegend in het zuiden en een beetje in het westen van Nederland liggen.

Op 20 september 2015 heb ik nog een nieuwe schat gemaakt. Die staat bij gc èn oc. Het valt me wat op dat die schat bij gc nog "maar" 8 keer gevonden is en dat is wel eens anders geweest dat wanneer je bij het leggen je hielen nog maar amper had gelicht de eerste vinder zich al meldde. De overige schatten bij gc worden ook maar mondjesmaat gedaan/gevonden. Volgens mij het schatzoeken over z'n hoogtepunt heen en dat zou me helemaal niet verwonderen.

-= GensNet =-
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Komkommertijd

Bericht door harrieklomp »

Naar wat ik een beetje kan ontdekken is dat het cachen niet over een hoogtepunt heen is, er worden nu nog zeer veel caches gelogd. Het cachen heeft vergeleken met een aantal jaren geleden een hele andere wending gekregen.

Wat vroeger (een aantal jaren geleden) een echte schat was is nu veranderd naar een waardloze filmkoker die je op elke straathoek of waar dan ook kunt vinden. Ook zijn een heleboel multies veranderd naar trails zodat elke WP veranderd is naar zo'n filmkokertje en een puntje oplevert als zijnde een cache. Mede door de intrede van de smartphone is het originele cachen veranderd naar wat het nu is om zoveel mogelijk punten te verzamelen. De smartphone is ideaal om deze nutteloze kokers te vinden omdat de duur van de batterij het niet toelaat om een lange multi cache te lopen. De huidige cacher begint met een smartphone te cachen en ziet alleen die traditionele caches die gretig al de puntjes verzameld en heeft geen oog voor de ouderwetse multies die over het algemeen niet met een smartphone gedaan kan worden. Dan willen die beginners ook een cache plaatsen en gebruikt die filmkokers als voorbeeld en zullen ook filmkokers gaan plaatsen. Ook de wedstrijd elementen die de grootste caching site toevoegt aan het cachen zoals het vullen van "grids" (vind 100 caches op 1 dag, vind caches in verschillende landen op 1 dag en ga zo maar door) doen het originele cachen de das om.

Waar Opencaching voor staat is om caches te plaatsen zoals dit ooit bedoeld was. Zoals het laten zien van een bijzonder plek in de vorm van een traditionele cache of het tonen van een gebied die de moeite waard is om een mooie wandeling te maken in de vorm van een multi cache. Sinds de invoering van de regel dat Opencaching geen micro of nano caches accepteert zijn er al 10 tallen caches afgekeurd omdat echte caches hoog in het vaandel staan bij Opencaching. Met ander woorden, als je punten wilt scoren en het cachen een bijzaak is dan kun je het beste bij de grootste cachen en wil je echte caches lopen dan kun je bij Opencaching terecht.

Natuurlijk kan de Opencaching site dit niet alleen en heeft ook de hulp van de cacheplaatser of vinder nodig in de vorm van reclame. Als er een cache op Opencaching geplaatst is dan zou het een goede zaak zijn om er ook een beetje reclame te maken bij collega cachers. Ook kan er deelgenomen worden aan diverse media op het internet waar een positie reactie geplaatst kan worden om Opencaching bekender te maken. Zie voor media links op onze contact pagina.
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Jawel
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2015 14:08

Re: Komkommertijd

Bericht door Jawel »

GensNet, 54 caches op opencaching en maar 50 founds? Zie ik dat nu goed? Ik neem aan dat deze ook op GC staan. daar zullen de aantallen wel wat hoger liggen. Heeft toch met de onbekendheid te maken.
Geocachers Nederland op FB heeft 3419 leden. Wordt ook lid en maak wat reclame. Zal wel weer niet mogen....
Gebruikersavatar
Jawel
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 okt 2015 14:08

Re: Komkommertijd

Bericht door Jawel »

Komkommertijd, hoe lang duurt dat eigenlijk, komkommertijd. Er liggen twee nieuwe caches inmiddels een maand op (be)zoekers te wachten. Maar ja, zo lang het komkommertijd is komt er natuurlijk niemand. GensNet wist in December precies aan te geven dat de komkommertijd aangebroken was. Wanneer is 'ie afgelopen?
Plaats reactie