Vragen mbt plaatsen cache en tb.

Alle vragen betreffende geocaching in België, Nederland en Luxemburg
Plaats reactie
Annenaud
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jul 2014 22:38
Locatie: Dreischor
Contacteer:

Vragen mbt plaatsen cache en tb.

Bericht door Annenaud »

Harrie is er al van op de hoogte, maar ik overweeg zelf ook een cache te maken. Omdat wij op een boerderij wonen, leek het me leuker een puzzel cache te maken dan een simpele traditionele. Mocht het inderdaad zover komen is er dan iemand van jullie bereidt me daarbij te helpen? De vragen nalopen en hoe ik de cache moet kwalificeren? Nu weet ik van geocaching.com dat er trackables/geocoins zijn, hebben jullie die bij opencaching ook of is dat de geokrety? Mij lijkt het wel leuk om er dan ook een trackable in te doen namelijk..
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Vragen mbt plaatsen cache en tb.

Bericht door harrieklomp »

Zoals je al aangeeft is de Geokrety de favoriete TB van Opencaching. Deze is te vinden op http://geokrety.org/ . Hier kun je zelf bepalen hoe je het wil maken. Wat bij een betaalde TB een metalen plaatje is, is bij Geokrety en zelf afgedrukte label die je op de site kunt maken. Deze kun je dan plastificeren en de wijde wereld in sturen.

Er komen hier al een aantal mensen die je graag willen helpen om een cachepagina in elkaar te steken :)

Ik ben benieuwd 8-)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Vragen mbt plaatsen cache en tb.

Bericht door RHCV »

Als er vragen zijn of hulp nodig is, roep je maar even. Ik help je graag verder! ;)
Afbeelding Afbeelding
Annenaud
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jul 2014 22:38
Locatie: Dreischor
Contacteer:

Re: Vragen mbt plaatsen cache en tb.

Bericht door Annenaud »

Wat moet de afstand zijn tussen de fictieve coördinaten en de daadwerkelijke coördinaten?
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Vragen mbt plaatsen cache en tb.

Bericht door harrieklomp »

Annenaud schreef:Wat moet de afstand zijn tussen de fictieve coördinaten en de daadwerkelijke coördinaten?
Daar staat niet echt een vaste afstand voor. Probeer het een beetje in de buurt te houden.
Maximaal 5 kilometer zou best een mooie afstand kunnen zijn of iets minder :)
Kijk maar wat je aangenaam lijkt en wat je zelf verstandig vind :)
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Vragen mbt plaatsen cache en tb.

Bericht door RHCV »

OFF TOPIC

Dit is nu eens een mooi voorbeeld van regeltjes en geen regeltjes. Ik verklaar me nader.

Hier staan geen expliciete regels over dit fenomeen. Dus hoe ver mogen bogus en werkelijke coördinaten uit elkaar liggen? De vraag kan simpelweg worden gesteld op dit forum en is ook gebeurd. Goed voorbeeld van gezond verstand gebruiken en bij twijfel even de andere leden raadplegen. Werkt perfect, niet? \:D/

Op gc staat de geschreven regel max. 3km. Maar om de haverklap wordt deze regel verbroken. Kijk maar naar de superbonus van Rondje Vlaanderen. Daar ligt de eigenlijke coördinaat veeeeeeel verder dan 3km. Waarom mocht het ineens wel? Omdat anders iedereen de superbonus veel te gemakkelijk zou kunnen lokaliseren. Hahahaha ... begin maar eens te zoeken in een straal van 3km. :-" :lol:

Prachtig voorbeeld van het feit dat er dus niet al teveel regels moeten zijn. ;)

ON TOPIC

Ik denk dat er in sommige gevallen wel kan afgeweken worden van om het even welke afstand. Hoe maakt men anders zulke mooie figuren op de kaart??? Daarbij zullen de caches ook niet allemaal binnen een bepaalde straal aanwezig zijn. In hetzelfde land, ja. :P

Doe dus maar wat je goed lijkt, zou ik zeggen. Ik kan me niet voorstellen dat je er zelf zou voor kiezen om je bogus coördinaten 10km verder te leggen dan de werkelijke coördinaten. :roll:
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
RHCV
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 jul 2014 10:39
Locatie: België
Contacteer:

Re: Vragen mbt plaatsen cache en tb.

Bericht door RHCV »

Moet er toestemming worden gevraagd voor het plaatsen van een koker achter een boom of verkeersbord? JA er moet toestemming zijn voor elke geocache die je plaatst. Maar hoe kan je dit aan boor leggen? Lees onderstaand artikel even door en gebruik het bijgevoegde document om toestemming te vragen aan jouw gemeente.

ARTIKEL
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie