Mechelfanaat stelt zich voor

Start een nieuw onderwerp met je nicknaam en vertel over jezelf
Plaats reactie
Mechelfanaat
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2015 15:42

Mechelfanaat stelt zich voor

Bericht door Mechelfanaat »

Hallo allemaal,
Mijn nickname is Mechelfanaat ik heb die naam gekozen omdat ik gek ben van Mechelse Herders honden.
Ik heb er zelf dan ook één waarmee ik in de reddingshonden sport zit.
Zins kort heb ik een GPS Garmin eTrex 20 aangeschaft in eerste instantie als hulp middel bij onze wandelingen en trainingen tijdens de reddingshonden sport. Omdat ik nog nooit met GPS gewerkt had en er dus ook helemaal niks van wist, heb ik de cursus CD's van Garmin aangeschaft.
Na wat video's te hebben gekeken en wat test rondjes te hebben gelopen, kwam ik bij de video over geocaching.
Dat maakte me nieuwsgierig en zorgde er voor dat ik een poging wilde gaan wagen om een chace op te zoeken.
Maar ja hoe doe je dat ??? :-k
Dus naast de video's ook nog ff wat op googel rond gekenen, al met al vond en vind ik het nog steeds lastig om er echt weg wijs in te worden.
Maar wie niet waagt wie niet wint is het gezegde :lol:
Dus ik heb de nodige pogingen gewaagd om iets over caching op mijn GPS te krijgen weet , niet precies hoe ik het gedaan heb maar het is me gelukt :mrgreen:
Tja en als je dan eindelijk wat op je GPS hebt staan moet je er ook wat mee doen he. ;)
Dus vandaag de wandel schoenen aan gedaan en samen met mijn hond op pad gegaan.
Na een heerlijke wandeling over de Ginkelse Heide in Ede ( waar ik zelf redelijk dicht bij woon ) kwam ik aan op de plek waar de Cache moest liggen.
Na wat rond zoeken heb ik hem kunnen vinden \:D/ yaaaaahhhhh wat een mooi en leuk begin :P
Ik heb er foto's van gemaakt omdat het me leuk lijkt op de PC Typing een soort logboek aan te leggen met al mijn GPS wandel ervaringen.
Nu weet ik dat je op de één of andere manier online kan zetten dat je een cache gevonden hebt, maar hoe dat moet weet ik helaas nog niet. :roll:
Vandaar dat ik me heb aangesloten op deze site en dit Forum, in de hoop hier nog veel !! te kunnen leren,
want 1 ding is zeker ik vind het erg leuk om te doen en wil er dus ook zeker mee verder.

Tot zo ver mijn voorstel rondje ik zal me nu verder gaan verdiepen in hoe alles werkt en hoop in de toekomst mijn ervaringen hier met andere te kunnen delen.
Tips en adviezen zijn dan ook meer dan welkom :!:

p.s Mijn persoonlijke naam is Petra , ben 43 jaar en woon in Ede. ( Nederland /Gelderland )
Gebruikersavatar
harrieklomp
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:00
Locatie: Pelt
Contacteer:

Re: Mechelfanaat stelt zich voor

Bericht door harrieklomp »

Hoi Mechelfanaat,

Leuk dat je ook deze caching site hebt gevonden waar helaas nog niet veel caches geplaatst zijn. Maar dat zou in de toekomst beter kunnen worden. En natuurlijk ben je hier ook welkom :grin:

Ook hier op ons forum kun je vragen stellen over geocaching en aanverwante zaken en wij zullen proberen om een zo goed mogelijk antwoord te geven. Je kunt in dit draadje ook je persoonlijke belevenissen beschrijven zodat iedereen kan lezen wat je beleeft hebt tijden het cachen. Zie het als een persoonlijk dagboek onder je eigen naam in een forum \:D/

Als laatste kunnen wij je adviseren om ook onze Wiki door te lezen zodat je wat meer kan leren over het gebruik van Opencaching BeNeLux.

Veel plezier op Opencaching BeNeLux
Afbeelding Afbeelding
Mechelfanaat
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2015 15:42

Re: Mechelfanaat stelt zich voor

Bericht door Mechelfanaat »

Hoi Harry klomp

Bedankt voor je reactie en de tips , ik zal alles eens rustig door gaan lezen, zo te zien ben ik daar nog wel ff mee bezig :lol:
Ik heb ook al veel info gevonden door een beetje te googelen Typing heb een online cursus gevonden en een aantal nuttige pdf bestanden, waar ik in de vakantie lekker mee aan de slag kan ;)

p.s ik heb me ook aangemeld op https://www.geocaching.com/guide/default.aspx
en het is me gelukt om daar mijn eerst gevonden cache te plaatsen.

Ben er al wel achter dat het een tijd rovende hobby is ( in ieder geval aan het begin ) om alles door te krijgen, want wat is er veel te vinden en te doen
met een gps ! En niet te vergeten op de pc :lol:
Gebruikersavatar
hoedje
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 dec 2013 17:21

Re: Mechelfanaat stelt zich voor

Bericht door hoedje »

Hoi Mechelfanaat !

Wat een geluk als je maar een favoriete hondensoort hebt in mijn geval zou het ietsje moeilijker liggen doh om van al die hondenrassen een nickname te fabriceren.
Welkom op deze site en natuurlijk ook op dit forum, gooi al je vragen maar in de groep zou ik zeggen en het moet al gek gaan als er geen antwoord op te vinden is.
Zelf heb ik me nog nooit voorgesteld op dit forum, maar wie weet is dat nog iets voor de toekomst :-" .

Veel cache plezier en laat nog eens iets van je horen.

Mvg. HOEDJE
Afbeelding
Plaats reactie